Fast food music a toplistám élvonalában

Újabb év, újabb toplista. Összeállítottam a Top 43-as listavideómat a 2018-as Eurovízió dalaiból és minden héten részletesen kifejtem, hogy mit gondolok valójában róluk. Beszólok, leszólok, kritizálok, csak a szokásos. Íme az újabb hetes.

14. Románia - The Humans "Goodbye"

Épphogy összeállítottam a listámat, már rá is untam. A "Goodbye" egy lassan induló dal, később mégis felemel, viszont egyáltalán nem hallgatom már és biztosan lejjebb kúszik majd az after event toplistámon.

13. Ciprus - Eleni Foureira "Fuego"

Olyan ez a dal a 2018-as versenynek, mint a Mandinga "Zaleilah"-ja a 2012-es versenynek. Idén Ciprus adja a kötelező nyári slágert, ami egyáltalán nem rosszabb az összes többinél, amit jelenleg a rádióban játszanak. Eleni azt az igazi Kalomira - Any Lorak - Helena Paparizou - vonalat képviseli, ami Eleftheria Eleftheriou lebőgésével már kihalni látszott. Érezhető a dalon, hogy Ciprus idén különösen oda akarja tenni magát és csak a győzelemre hajtanak.

12. Finnország - Saara Alto "Monsters"

Kellenek ezek a sobralista-gyilkoló, táncos popdalok a versenyre, mert megtestesítik az Eurovízió partijellegét és feldobják az embert. A "Monsters" is ilyen, bár szurkolok, hogy a színpadkép ne idézze meg a finn nemzeti döntőben látottat.

11. Horvátország - Franka Batelic "Crazy"

Erotika, elegancia és minőség. Mindenki azt mondta Nina Krajlic "Lighthouse"-ára, hogy wow, micsoda modern dal, ilyen minőség nem jellemző a horvátokra, de nálam ezt a "Crazy" váltotta be a dal érdekes zenei megoldásaival.

10. Macedónia - Eye Cue "Lost And Found"

Nagyon tetszik, hogy már második éve hoz egy rohadt jó dalt Macedónia, ami nem egy összecsapott elektrofos (lásd Tijana "To The Sky") vagy egy abszolút érdektelen semmi (lásd Kaliopi "Dona"). Habár a "Lost And Found" kicsit megtévesztő, mert a refrénben modern popdal, máshol meg raggae, de még mindig az idei év egyik legjobb dala. A tavalyi is az egyik legjobb volt, de a színpadképpel sikerült elcseszni. Remélem, tanultak a hibáikból.

9. Oroszország - Yulia Samoylova "I Won't Break"

Yulia angol kiejtésén javítottak és a klip után egyszerűen csak tudtam, hogy egy hegynek fogják öltöztetni a színpadon. Jó szám ez, igazából nem tudom megmondani, mi fogott meg benne.

8. Franciaország - Madame Monsieur "Mercy"

Az olaszokéhoz hasonlóan itt is a világbéke, a menekültek befogadása a téma, de mind a dalszöveget, mind zenét illetően sokkal jobban át tudják adni az üzenetet. De engem sohasem érdekel annyira a dalszöveg, könyörgöm, a 2011-es versenyen Eric Saade "Popular"-je volt a kedvencem. A "Mercy" esetében is sokkal inkább a lágy, elektronikus ütem fogott meg.

A következő és egyben utolsó hetessel az első elődöntő napján jelentkezem.