Tarol a cigányzene és a bölcsészpop, de még mindig a Kállay-Saunders Band a kedvenc

d16_16.png

Tatár Csilla üzenetével kezdődött tegnap este az első középdöntő, egy "my body, my rules"-feliratú felsővel olvasott be mindenkinek, akik szerint úgy kéne kinéznie szülés után, mint egy anorexiás divatmodellnek. Úgy tűnik, hogy Harsányi Levente is megette végre azt a pörköltet a hűtőből, amin annyi adást elmélázott ezelőtt, mert ezúttal egy fokkal jobb kedve volt.

d16_18.png

Az első középdöntőbe sikerült összezsúfolni a mezőny legjobb dalait, így olyan dalok is kiestek, amiket ezerszer inkább hallgatnánk a döntőben a következő középdöntő továbbjutói helyett. Ilyen a Karmapolis és Szécsi Böbe "Hold On To"-ja, ami a mezőny egyik legminőségibb, legszofisztikáltabb és legtisztább szerzeménye. Böbéék emelt fővel távozhattak a műsorból, tök büszkék lehetünk rájuk. Természetesek és könnyedek voltak, ami nem mondható el a minden refrén után kifulladó Mushuról. Palmer Izsák izzadtságszagú rocksztársága továbbra is legalább annyira szórakoztató, mint Pély Barnáék "hé, negyven vagyok, de még mindig tudok bulizni"-féle műmájerkedése. Tolvai Reni most is az etióp gyerekekért és az iszlamisták áldozataiért énekelt, a világpolitikai szerzeményt szélgéppel is megdobták rendesen. A látvány korrekt volt (erre most sokat adtak minden produkciónál), az érthetetlenül amerikaifocis-stylingot kapott táncosok viszont maradtak, ahogyan az eladhatatlanság is. És nem, Reni, ezt a dalt popsirázás nélkül nem tudod lenyomni a torkunkon. Benji elszámította magát és ahelyett, hogy a zsűrinek akar nagyon megfelelni, inkább magának kellett volna, Agárdi Szilvia pedig a Valentin-napot ünneplő nyálgépeknek énekelt, szerencsére utoljára. 

d16_15.png

Petruskának nagyon összejött A Dal. Az elmúlt hetekben nemcsak a zsűri egyértelmű kedvencévé vált, hanem a nézőknél is javítani tudott, plusz ő lett A Dal Felfedezettje. Oláh Gergővel továbbra is profin összeszedett produkciókkal döngetik a Globen aréna ajtaját, nagyon meggyőzőek mindketten.

d16_19.png

A nézőktől legtöbb pontot kapó Kállay-Saunders Band viszont bebizonyította, hogy akármennyire is jó a cigány- és a bölcsészpop, az igazi bulit ők hozzák, nekik kell menniük Stockholmba. A srácok semmit sem vesztettek energiájukból, erőteljesen repesztenek a cél felé. Andrásnak nagyon jól áll ez a lazább "bro" stílus, a színpadon játékos és férfias, a bandatagokkal ugrál és interaktál. Ezért sem értem, amit a zsűri művel velük. Szerintük András valósággal menekül a srácokhoz, Both Miklós szerint meg egyenesen ugyanannyit ér, mint Benji Kötéltánca (mindkettőre 7 pontot adott úgy, hogy Agárdit 8 ponttal nyalta fel). Both Miklósnak csak annyit kell tennie, hogy kihúzza a karót a seggéből és annak látja a Kállay-Saunders Band produkcióját, ami: egy élénk, fiatalos és fesztelen játék.

d16_17.png

Továbbra sem értem, miért beszélünk még mindig arról, hogy mi és mi nem Eurovízióra való. Ha A Dal zsűrijén múlott volna, akkor olyan Eurovíziós nagyágyúk, mint Loic Nottet és Aram MP3 sem jut ki a dalfesztiválra. Egyik előadó dala sem hathatott első hallásra "Eurovízió-kompatibilisnek", a versenyen mégis hasítottak. De nagyon jól ismerünk mindannyian egy közelebbi példát is, 2013-ban mi magunk is egy Eurovízión addig elképzelhetetlen produkciót küldtünk ki: a "Kedvesem" 10. lett a döntőben. ByeAlex (és számos más külföldi előadó) óta tehát nagyon jól tudnunk kéne, hogy az Eurovízió-kompatibilitás egy nagyon nyújtható, gyúrható és újragondolható dolog, amit nincs értelme felemlegetni minden "alternatívabb" dal esetében. Ennek ellenére a zsűri rendre felhozza és az "Eurovízió-kompatibilitás" hiánya miatt szavaz le dalokat, azaz nem értenek ahhoz, amit csinálnak, bár Both Miklós közölte is, hogy őt majd csak a döntőben érdekli, hogy ki mutatna jól Stockholmban. Hát, bravó, géniusz!

Amikor a dalfesztiválra választunk egy produkciót, elég két szem és két fül. Ha tetszik, menjen. Nem kell túlgondolni, mert a múltban már nem egyszer taktikáztuk el magunkat (a legjobb példa erre Wolf Kati döntős lebőgése 2011-ből).

Továbbjutott Petruska (43 pont), Oláh Gergő (42 pont) és a Kállay-Saunders Band (41 pont), a nézők pedig a Mushut szavazták a döntőbe.

A Dal 2016 - Második középdöntő - Jövő szombaton 19:40-kor a Duna műsorán!