Nem Jocit akartuk kiküldeni, de nem is féltettük

 Dal volt a kontinens egyetlen nemzeti dalválogatója, aminek győztesei mindig továbbjutottak az Eurovízió döntőjébe. Magyarország lett volna az egyetlen ország, amely egy teljes évtizedig fenn tudta tartani a száz százalékos kvalifikációs rátáját. De mindez szertefoszlott tegnap este, amikor a kiesésünkkel csúnya véget ért Eurovíziós sikertörténetünk és Pápai Joci Eurovíziós pályafutása is.

A Dal zsűrije már évek óta azt játszotta, hogy egyértelmű közönségfavoritokat takarított el az útból azért, hogy lenyomja a torkunkon a saját kedvencét. 2014-ben Kállay-Saunders Andrásért szavazták ki a New Level Empire-t, 2016-ban Freddie javára lehetetlenítették el a Kállay-Saunders Bandet, 2017-ben Tóth Gabiéktól pártoltak el Pápai Joci javára és sikerült is megúszniuk, mert mindannyian továbbjutottak a döntőbe. Egészen idáig. 2019-ben ugyanis visszanyalt a fagyi és azt a Middletonzt ejtették ki Pápai Joci és a dalszövegíró Caramel jócsatlós miatt, akik most szombaton minden valószínűséggel döntőznének. A rajongók mindenesetre jól fogadták Joci dalát és én is elhittem, hogy "Az én apám" egyértelmű továbbjutó, még ha a fogadóirodák utálták is.

A tel-avivi színpadképpel és Joci előadásával abszolút elégedett vagyok, amit ki lehetett, azt kihozták a produkcióból. Az is tiszta volt végig, hogy meg sem fogja közelíteni az "Origo" sikerét, ami nyolcadik lett a két évvel ezelőtti döntőn, de a kiesés teljesen lesokkolt. A tippem az, hogy a zsűri és nézői szavazáson sem kerültünk a legjobb tíz közé, 12-14. helyen végezhettünk.

2009-ben estünk ki utoljára, 2011 óta minden döntőn részt vettünk. Nehéz lesz úgy nézni a szombati finálét, hogy nem szurkolhatok magyaroknak. Folyt. köv.