Unalmas az Eurovízió új logója

A svédek eddig mindig korszakalkotónak számítottak, ha Eurovízióról volt szó: 2000-ben ők használtak először ledfalat, majd 2013-ban is újítottak a vizuális technikán, na meg akkor alkották meg a legjobb Eurovíziós arculatot ever. Ezért is érthetetlen az az ötlettelenség és jellegtelenség, ami a stockholmi dalverseny logójáról süt. 

The theme of the 2016 Eurovision Song Contest is COME TOGETHER. The central symbol of the theme, an energetic dandelion, represents exactly that. We love it and we hope you do to!

Közzétette: Eurovision Song Contest – 2016. január 25.

 

Ahogyan azt a hivatalos Facebook-oldalukon is írják, a logó egy "energikus pitypang" és az európai összeborulást jelképezi. Ez a koncepció azért nem működik, mert egyrészt a pitypang lényege, hogy az ember elfújja és a szirmok szanaszét szóródnak a levegőben, másrészt a pitypang a tavalyi junior Eurovízió logója volt. De még ha nem is lenne koppintás, akkor is rossz lenne: túl fehér, kerek, mint tavaly, s már látom, mennyire bénán fogják hozzáadaptálni az országzászlókat. A 2013-as malmői arculat után ez egy hatalmas visszalépés.

A szlogenen sem agyalhattak sokáig. Amellett, hogy botrányosan egyszerű és semmitmondó, kísértetiesen hasonlít a 2014-es junior Eurovízió szlogenjéhez, ami a "#Together" volt.

Tanulság: ha egy kreatív ügynökség kiemelkedő munkájával bizonyítja, hogy ért ahhoz, amit csinál, nem kell lecserélni.