EuroFaktor

Maastrichtban vagy Rotterdamban lehet a 2020-as Eurovízió

Hivatalosan is elkezdődött a verseny a 2020-as Eurovíziós Dalverseny helyszínéért. Holland kis- és nagyvárosok igyekeznek egymásra licitálni, de máris látni, hogy kik között fog eldőlni a verseny. Amszterdamba biztosan nem megyünk majd, de nyugi, 's-Hertogenbosch-ba sem. Mutatom a jelölteket.

Az esélytelenek

Az északholland Arnhem városa a 34 ezer férőhelyes GerleDome-mal pályázik az Eurovízióra. Maga a stadion tökéletes helyszíne lehetne a versenynek, hiszen fedhető és tágas, viszont maga a város még Miskolcnál is kisebb. Arnhem nem tudna elég szálláshelyet biztosítani a rajongóknak és a sajtónak, s bár holland mércével jó tömegközlekedése van, nemzetközi szempontból ez más képet fest: a legközelebbi repülőtér Amszterdamban, 80 kilométerre fekszik, logisztikailag tehát egy rémálom lenne itt szervezni a versenyt.

's-Hertogenbosch, másnéven Den Bosch a Brabanthallen nevű kiállítási központtal nevez, ahol egy szerény 11 ezer fős közönséget tudnának fogadni. Ezzel persze semmi gond, Koppenhágában (2014) és Kijevben (2017) sem tudtak sokkal többet, de a város Arnhemhez hasonlóan kicsi, távol van a nemzetközi repülőterektől és nincs elegendő szálláshelye sem.

A három esélytelen közül mindenképpen Utrecht városáé a legelőnyösebb portfólió. Habár a Jaarbeurs kiállítási központ is 11 ezer nézőt tudna fogadni, akárcsak a Brabanthallen Den Bosch-ban, a félmillió lakosú város nagyon közel fekszik Amszterdamhoz, így a Schiphol nemzetközi repülőtérhez és a főváros összes szállodájához is. Itt a kérdés viszont az lenne, hogy mennyire venné be a hollandok gyomra, hogy az utrechti dalverseny a főváros motorjával működik, ahol éppen azért is mondtak le az Eurovízióról, mert az elturistásodáson az Eurovízió segítene a legkevésbé.

Az esélyesek

Az egymillió lakosú Rotterdam a zenei események, koncertek helyszínének tökéletes, 16 ezer férőhelyes Ahoy arénával pályáznak az Eurovízióra. Rotterdam - Hollandia második legnagyobb városaként - számos hotelszobát és tömegközlekedési lehetőséget biztosít. Saját nemzetközi repülőtere is van, de a Schiphol is csak 50 kilométerre fekszik. Rotterdam Európa legfontosabb vízi kikötője és ide fut be több nemzetközi vasútvonal is.

Miután Amszterdam lefújta az Eurovíziót, elképzelhetetlennek tartottam, hogy Rotterdamon kívül bármely más holland várost komolyan vegye az Európai Műsorszolgáltatók Szövetsége, de pletykák szerint nagyon is komolyan veszik Maastricht pályázatát. A legdélebbi holland várost kevesebben lakják, mint Pécset, de gazdag történelme és kulturális élete, illetve az Európai Unióban játszott meghatározó szerepéből fakadó "európaiassága" tetszik a szövetség tagjainak. Ez mind szép és romantikus, de logisztikailag semmi értelme nem lenne Maastrichtet választani: a legközelebbi nemzetközi repülőtér 70 kilométerre, Eindhovenben van és inkább csak fapadosokat fogad, nincs elég szálláshely és a rotterdami Ahoy sokkal impozánsabb, mint az MECC Maastricht kiállítási központ.

A szövetség az elkövetkező hetekben végiglátogatja majd mind az öt pályázó várost, hogy rájöjjön arra, hogy Rotterdam az egyetlen józan választás. Döntés augusztusban várható.

Korábban Amszterdam mellett még Breda és Hága is meg akarta rendezni a versenyt, de ötleteik a kezdetektől halálra voltak ítélve.

Nem Jocit akartuk kiküldeni, de nem is féltettük

 Dal volt a kontinens egyetlen nemzeti dalválogatója, aminek győztesei mindig továbbjutottak az Eurovízió döntőjébe. Magyarország lett volna az egyetlen ország, amely egy teljes évtizedig fenn tudta tartani a száz százalékos kvalifikációs rátáját. De mindez szertefoszlott tegnap este, amikor a kiesésünkkel csúnya véget ért Eurovíziós sikertörténetünk és Pápai Joci Eurovíziós pályafutása is.

A Dal zsűrije már évek óta azt játszotta, hogy egyértelmű közönségfavoritokat takarított el az útból azért, hogy lenyomja a torkunkon a saját kedvencét. 2014-ben Kállay-Saunders Andrásért szavazták ki a New Level Empire-t, 2016-ban Freddie javára lehetetlenítették el a Kállay-Saunders Bandet, 2017-ben Tóth Gabiéktól pártoltak el Pápai Joci javára és sikerült is megúszniuk, mert mindannyian továbbjutottak a döntőbe. Egészen idáig. 2019-ben ugyanis visszanyalt a fagyi és azt a Middletonzt ejtették ki Pápai Joci és a dalszövegíró Caramel jócsatlós miatt, akik most szombaton minden valószínűséggel döntőznének. A rajongók mindenesetre jól fogadták Joci dalát és én is elhittem, hogy "Az én apám" egyértelmű továbbjutó, még ha a fogadóirodák utálták is.

A tel-avivi színpadképpel és Joci előadásával abszolút elégedett vagyok, amit ki lehetett, azt kihozták a produkcióból. Az is tiszta volt végig, hogy meg sem fogja közelíteni az "Origo" sikerét, ami nyolcadik lett a két évvel ezelőtti döntőn, de a kiesés teljesen lesokkolt. A tippem az, hogy a zsűri és nézői szavazáson sem kerültünk a legjobb tíz közé, 12-14. helyen végezhettünk.

2009-ben estünk ki utoljára, 2011 óta minden döntőn részt vettünk. Nehéz lesz úgy nézni a szombati finálét, hogy nem szurkolhatok magyaroknak. Folyt. köv.

A Dal Top 230 - Összeraktam az ultimate toplistát

Napokkal ezelőtt belekezdtem valami olyasmibe, amire eddig alig, vagy inkább senki sem vállalkozott: összeszedtem A Dal mind a 230 versenydalát és rangsoroltam őket, ahogy nekem tetszik.

TOP 50: a legjobb dalok

Fun facts:

  • Egyetlen 2013-as és 2019-es dal sem fért bele a legjobb húszba.
  • Kállay-Saunders András négyszer szerepel a listán, kétszer top tízes.
  • Nyolc győztesből öt kapott helyet a legjobbak között (Kállay-Saunders 3., Compact Disco 4., AWS 6., Pápai Joci 8., ByeAlex 23.).
  • Legnagyobb arányban (18%) a 2014-es dalok, legkisebb arányban (4%) a 2018-as dalok képviselik magukat.
  • És amint látjátok, nem nagyon szeretem a balladákat.

top50.png

Top 51-115: Az elmegy-kategória

Fun facts:

  • A Dal további három győztese itt kapott helyet (Freddie 52., Pápai Joci 81., Boggie 83.).
  • Itt a 2018-as dalok szerepelnek legnagyobb arányban (19%), a 2017-es, a 2013-as és a 2012-es számok pedig a legkisebb arányban (9%).

top115.png

Top 116-200: A felejthető dalok

Fun facts:

  • Itt a legnagyobb arányban (17%) a 2013-as és a 2019-es dalok, a legkisebb arányban (8%) pedig a 2012-es és a 2018-as dalok találhatók.

top180_1.png

Top 201-230: a legrosszabb dalok

Fun facts:

  • Itt a legnagyobb arányban (22%) a 2018-as dalokat, a legkisebb arányban (4%) pedig a 2012-es dalokat találod.
  • A 201. helyezettől a lista teljes mértékben hallgathatatlan.

top230.png

A következő diagramon pedig azt látjátok, hogy az évadok milyen arányban szerepelnek a toplista adott szegmenseiben.

diagram.png

Csodával határos módon négy évadnak is sikerült elérnie a legnagyobb arányszámot a Top 50-ben. 2014, 2012 és 2015 nem lepett meg, hiszen ezek A Dal legerősebb évadai. Az viszont utólag meglepett, hogy 2017-et is ennyire szerettem volna. A hallgatható Top 51-115-ös listán is megannyi 2014-es, 2015-ös és 2018-as dal kapott helyet, míg a 2013-as szezon inkább csak felejthető volt.

Habár 2016 a legrosszabb dalok (Top 181-230) között érte el a legnagyobb arányszámot, ez egyáltalán nem jelenti azt, hogy a gyengébb évadok közé tartozna, hiszen a 2013-as, a 2018-as és a 2019-es szezonok termelték a legtöbb ócska dalt, például a 2018-as dalok 22%-a(!) került ide.

A diagramról jól leolvasható, hogy a mezőny 2012-ben, 2014-ben és 2015-ben a dalok színvonalát tekintve erős és növekvő tendenciát mutatott, 2016-ban és 2017-ben az erős és a gyenge dalok hasonló arányban szerepeltek, 2013-ban és 2018-ban inkább csökkenő tendenciát mutattak, 2019-ben pedig egyértelműen a rossz dalok voltak többségben.

Breaking: Ukrajna visszalépett a 2019-es Eurovíziós szerepléstől

Hát, ebből csakis így lehetett a legjobban kijönni. Mint már tudjátok, az ukrán nemzeti dalválogató döntőjének győztesét, Maruvot eltiltották az Eurovíziós szerepléstől, mert az énekesnő nem volt hajlandó lemondani oroszországi koncertturnéjáról, illetve győztes dala, a "Siren Song" jogai is a Warner Music Russia-t illetik. Ezért az ukránok szerződésben kötelezték volna Maruvot, hogy a dal jogait adják át a Warner Music International-nak (szóval hittek a dal sikerében és abban is, hogy az énekesnő majd önként dalolva átadja nekik a jogokat).

Az is kiderült, hogy Maruvval egy teljesen más szerződést írattak volna alá, mint a nemzeti döntő tavalyi győztesével, Mélovinnal. Mélovin PR-menedzsere, Szveta Pankova azt mondta, hogy tavaly még nem fenyegették őket pénzbírsággal, továbbá nem kötötték szerződésbe, hogy milyen elemeket nem tehetnek be a produkcióba, s hogy mit mondjanak. Ezt Maruv is megerősítette egy korábbi nyilatkozatával, melyben azt írta, hogy az ukrán köztévé kétmillió hrivnyára (huszonegy millió forintra) büntette volna, ha improvizál a színpadon.

A 2016-os győztes, Jamala élő adásban tette fel Maruvnak a kérdést, hogy ha a külföldi újságírók Krímről kérdezik majd az énekesnőt Tel-Avivban, akkor mit fog válaszolni, kié a félsziget. Erre Maruv megszeppenve azt válaszolta, hogy Ukrajnáé, amire Jamala megtapsolta.

Íme a köztévé nyilatkozata:

Az ukrán közszolgálati televízió mint minden évben, úgy az idei nemzeti döntő győztesének, Maruvnak is felajánlott egy megállapodást, hogy képviselhesse Ukrajnát a dalversenyen. Ennek ellenére Maruv nem írta alá ezt a megállapodást. Abban az esetben, hogyha a műsor győztese megtagadja a szerződés aláírását, a rádió- és televíziótársaság a döntő második és harmadik helyezettjeihez fordul, viszont a Freedom Jazz és Kazka is elutasították az Eurovíziós szereplést.

A dalverseny egy lehetőség minden ország számára, hogy megmérettessék magukat egy nemzetközi színtéren, s a fellépők is hazájuk nagyköveteiként szerepelhetnek, akiket világszerte megkedvelhetnek. A 2019-es nemzeti dalválogatás viszont az ukrán zeneipar egy szisztematikus problémájára hívta fel társadalmunk figyelmét: az előadók a támadó állambeli [oroszországi - a szerk.] összeköttetéseire, amik még a katonai konfliktus ötödik évében is nagyon szorosak. A társadalom egy részének ez elfogadható, a másiknak elutasítandó és felháborító.

Ukrajna törvényei nem tiltják, hogy előadók és művészek az Orosz Föderáció területén dolgozzanak, pedig nagy polgári igény volna ennek megváltoztatására.

A jelenlegi helyzetben az ukrán médiajoghoz mérten, illetve a nemzeti dalválogató elpolitizálása után, a közszolgálati televízió úgy döntött, hogy nem vesz részt a 2019-es Eurovíziós Dalversenyen.

Miért nem nyerhet fair csatát Pápai Joci?

A Dal 2019-es kiadását is Pápai Joci nyerte, így ő fogja képviselni hazánkat a tel-avivi Eurovízión "Az én apám" című dalával.

Joci zseniális. 2017-ben az "Origo"-val ő lett az Eurovízió 63 éves történelmének első cigányzenei indulója, akinek sikerült továbbjutnia a döntőbe. Ez hatalmas teljesítmény, egy olyan cím, amit soha senki nem vehet el tőle. A döntőben a 8. helyezést érte el, ami Magyarország harmadik legjobb eredménye a versenyen, tehát Joci nagyon szépen szerepelt és mindannyian büszkék voltunk rá.

De A Dalban miért nem nyerhet hozzá méltó mezőnyben? Miért nem győzhet igazságosan? Miért kell mindig eltakarítani előle az abszolút közönségfavoritokat, csakhogy könnyebb legyen kijutnia az Eurovízióra?

Az ilyen műsorokban, akárcsak az Eurovízión, a nézők és a zsűri is értékelheti a produkciókat. A zsűri állítólag azért teheti ezt, hogy ellensúlyozza a mulatóson szocializálódott mezei proli néző ízlését és olyan dalokat toljon előre, amiket ő Mozarton meg Schuberten érlelt szakmai füllel érdemesebbnek talál a jobb helyezésre... igen, jól gondolod, ez nettó bullshit. Ez akkora bullshit, mint amikor az egyszem idióta megjelenik egy földrajztani konferencián és elkezdi magyarázni, hogy lapos a Föld. A 2018-as Eurovíziót ugyanis az a Netta Barzilai nyerte, aki "Toy" című számában szó szerint kotkodál, ehhez a győzelemhez pedig megannyi ország "szakmai zsűrije" segítette hozzá, de olyan is akadt, aki a közönségszavazásnál lett harmadik, a zsűrinél meg az utolsó. Innentől kezdve olyan, hogy "szakmai zsűri", nem létezik. Emberek léteznek, akiknek magánvéleményét jobban értékeli az Európai Műsorszolgáltatók Szövetsége, mint a nézők magánvéleményét.

A Dalban is ez történik. Adott egy zsűri négy ember, akiket az átlagpopulációból kiragadtak, így az ő véleményük kicsivel jobban számít a miénknél, s ők döntik el, kik kerüljenek a szuperfináléba, ahol majd mi választhatjuk ki az Eurovíziós indulónkat. A döntést pedig eléggé egyértelművé teszik számunkra, amikor Pápai Joci is részt vesz a versenyen, ugyanis a szuperfinalisták rajta kívül abszolút esélytelenek, ezt pedig Both Mikiék is nagyon jól tudják. Egy Vavra Bencének vagy egy Acoustic Planetnek sohasem volt esélye Joci ellen, erre is építettek, amikor eldöntötték, hogy Joci a kedvencük, erős ellenfelekkel tehát nem fogják megmérkőztetni.

És nem is mérkőztették idén sem. Joci 2017-ben indult először az "Origo"-val. Nem kérdés, hogy a mezőny egyik legjobbjának számított, de volt egy nála sokkal hájpoltabb, hazai és nemzetközi rajongói körökben is mérföldekkel népszerűbb zenei hármas: Tóth Gabi, Freddie Shuman és Lotfi Begi, akik a "Hosszú idők" című dallal méltó ellenfelei lehettek volna Jocinak a szuperfináléban. De nem lettek, hiszen Mező Misiék nem akarták megkockáztatni Joci kiesését, így ahelyett, hogy A Dal legerősebb produkcióiból állították volna össze a legjobb négy mezőnyét, kiejtették Gabiékat és helyettük beszavazták Kanizsa Ginát "Fall Like Rain" című dalával, aminél rosszabb anti-Eurovíziós számot nehéz találni és még rühellte a közönség is. Mivel ennyire rossz volt, nyilvánvalónak tűnt, hogy tisztogatás történt és a legesélyesebb indulót akarták félretenni az útból.

Idén ugyanez a forgatókönyv érvényesült, csak éppen sokkal feltűnőbben: a műsor történelmében ennyire gyenge mezőnnyel még sohasem találkozhattunk, így nem volt nehéz szétválasztani az Eurovízióra való slágereket azoktól, amiket csak művelődési házak közönségei értékelnének. A Kállay-Saunders András és Slashkovic alkotta The Middletonz volt az idei abszolút közönségfavorit. Csakúgy, mint 2017-ben Tóth Gabiék, úgy idén Andrásék is minden létező internetes szavazást toronymagasan megnyertek, kommentekben és fórumokon is őket ajnározták végig, a sajtó is körbehájpolta őket, s nem utolsó sorban a "Roses" című dalukkal valami újat, innovatívat és merészet mutattunk volna Tel-Avivban. A stúdióban ülő négy ember viszont ezúttal is teljesen más univerzumból nézte a produkciót, hiszen Nagy Feróék végig visszakoztak tőlük, csak óvatosan dicsérték őket. Arról pedig, hogy mekkora népszerűség övezi őket, tudomást sem akartak venni, így az a hatalmas népszerűség csak egyet jelenthetett: a zsűri megszabadult tőlük a szuperfinálé előtt. Nem akarták megkockáztatni kedvencük kiesését, így a közönségfavorit helyett berakták a teljesen esélytelen Vavra Bencét és az Acoustic Planetet, akik mellett Joci magától értetődő választásnak számított.

A Dal formátuma működik, hiszen ez az egyetlen nemzeti dalválogató, aminek győztesei eddig mindig továbbjutottak az Eurovízió döntőjébe. A zsűrinek csúfolt négy ember viszont élvezhetetlenné teszi a műsort, nemcsak a nézők akaratát és lehetőségeit limitáló döntéseivel, hanem azzal is, hogy sokszor nem is veszi figyelembe a teljes csomagot, hanem csak a dalszöveget értékeli. Ha a nézőkön múlik, akkor a szuperfináléban Pápai Jocit a Middletonz és Szekér Gergő szorongathatta volna, ez pedig egy tényleg izgalmas, igazságos csatává bontakozott volna ki a legjobbak között. És ha így nyert volna Joci, akkor most mindenki kussolhatna. De esélytelenek között győzni nem nagy érdem, erről pedig csak az a négy ember tehet, akiket zsűriskedéssel bíztak meg.

Mindettől függetlenül Jocinak gratulálok és persze mindnyájunknak be kell állnunk mögé. Ő képviseli hazánkat május 14-én az Eurovízió első elődöntőjén. Aztán hogy a döntőbe továbbjut-e, majd kiderül. Az "Origo"-val könnyebb volt.

The Middletonzt szeretnétek Tel-Avivba küldeni

Egy korábbi bejegyzésben feltettem a kérdést, hogy kit szeretnétek győztesként látni A Dal mai fináléjában. Mutatom a végeredményt.

  1. The Middletonz "Roses" - 52%
  2. Szekér Gergő "Madár, repülj!" - 14%
  3. Pápai Joci "Az én apám" - 12%
  4. Acoustic Planet "Nyári zápor" - 8%
  5. Oláh Gergő "Hozzád bújnék" - 6%
  6. Fatal Error "Kulcs" - 4%
  7. Vavra Bence "Szótlanság" - 2%
  8. Nagy Bogi "Holnap" - 2%

A ti győztesetek, vagyis a mi győztesünk tehát egyértelműen a Middletonz. Úgy legyen!

A Dal 2019 Döntő - Ma 19:30-kor a Dunán!

Szavazzatok!

A nagy kérdés: bekerül-e a Middletonz a legjobb négybe?

Már egy tucatnyi ország kiválasztotta, ki és milyen dallal képviselje őket az Eurovízión, szombaton pedig Magyarországon a rajongók szeme. Nagy Bogi, a Fatal Error, Pápai Joci, a Middletonz, Szekér Gergő, Vavra Bence, az Acoustic Planet és Petruska kizárásával a versenybe visszakerült Oláh Gergő közül dől el, hogy ki képviseli hazánkat Tel-Avivban. A Dal 2019 döntőjében a nyolc induló újra előadja majd a dalát, melyből négyet a zsűri továbbszavaz a szuperfináléba, ahol majd a nézők szavazzák meg a végső győztest. Esélylatolgatás következik.

Esélyes, hogy a Tóth Gabi-effektus eléri a Middletonzt is

Ezen a ponton kijelenthetjük, hogy idén a Middletonz az egyértelmű közönségfavorit, de ez A Dal stúdiójában semmit nem jelent. A zsűri gyakran buktatja el a nézők kedvencét nemcsak A Dalban, hanem az Eurovízión is, ezért megy állandóan a vita a rajongók, az előadók és az Európai Műsorszolgáltatók Szövetsége között, ami teljesen jogos: mivel Netta és a "Toy" győzelme óta egyértelmű, hogy a zsűri is szubjektív alapon dönt, akárcsak a néző, a munkájuk majdhogynem értelmetlen. Meg hát nem nekik, hanem nekünk készül a show, nem igaz?

Szóval gyakran dolgoznak a nézők ellen, amit hazai fronton mi sem bizonyít jobban, mint a Tóth Gabi, Freddie Shuman és Lotfi Begi alkotta szuperhármas kiejtése 2017-ben. Ez volt a műsor történelmének legnyilvánvalóbb tisztogatása, amikor egyértelműnek tűnt Tóth Gabiék győzelme, ezért a zsűri nem szavazta tovább őket a szuperfináléba, szabad utat biztosítva ezzel személyes kedvenceiknek, Pápai Jocinak és a Závodi-Berkes párosnak. Az vitathatatlan, hogy Joci volt a második legjobb választás, de mégsem nyert fair csatát. Tóth Gabiék minden egyes internetes szavazást megnyertek, nemzetközi és hazai rajongói oldalakon is toronymagasan vezettek, és még a daluk is jó volt, így semmi sem indokolta, hogy még a szuperfinálé előtt búcsút vegyünk tőlük. (Persze létezik egy olyan forgatókönyv is, miszerint Gabit RTL-es kötődése miatt nem engedték tovább versenyezni, de ez a konspirációs halmaz másik része és talán nem is nyer bizonyítást, főleg akkor nem, ha az ugyancsak RTL-es Szekér Gergő szuperfinalista lesz szombaton.)

Nem Tóth Gabiék voltak az első közönségkedvencek, akik kiszavazása köré konteókat építettünk. 2014-ben a New Level Empire-től és a "The Last One" című daluktól szabadult meg a zsűri, valószínűleg azért, hogy Király Viktor és Kállay-Saunders András előtt takarítsák az utat.

A 2016-os szuperfinálé hihetetlenül erős volt, mind a négy dalt el tudtam volna képzelni az Eurovízión, viszont csak a Kállay-Saunders Band és a "Who We Are" veszélyeztette igazán Freddie és a "Pioneer" győzelmi esélyeit, hiszen a két énekes fej-fej mellett haladt egymással a népszerűségi ranglistán. Ugyan mindketten szuperfinalisták lettek, de a Kállay-Saunders Bandet csak úgy szavazta tovább a zsűri, miután Andrásék kétszer adhatták elő a dalt: András először a zenei alap fölé énekelte a számot, majd amikor már azt hittük, hogy ha technikai hiba adódott, azt kijavította a hangmérnök, a második nekifutásra is megismétlődött a hiba. Nyilván mindenki arra gondolt, hogy szándékosan szabotálták Andrásékat és rossz zenei alapot nyomtak a fülesébe, csakhogy Freddie még könnyebben megnyerje A Dalt, de András menedzsmentje egy közleményben elismerte, hogy az énekes hibázott. Hmm... nem tudom. Mindenesetre A Dal ekkori hangmérnöke Szabó Zé volt, aki Freddie dalát szerezte.

Az idei közönségfavorit - és személyes kedvencem - The Middletonz egyáltalán nem tartozik a zsűri kedvencei közé: a válogatóból 41 ponttal harmadikként jutottak tovább, az elődöntőből pedig már csak a közönség szavazta őket a döntőbe. Egyik alkalommal sem kapták meg a maximális 10 pontot a zsűritől, míg más előadók, akik szintén döntősök lettek - Pápai Joci és az Acoustic Planet -, igen. A műsor történelmében eddig csak egyetlen énekesnek sikerült kijutnia az Eurovízióra úgy, hogy az elődöntőből a közönség szavazta tovább, a zsűri pedig valamiért a szuperfináléba is berakta: ő volt ByeAlex 2013-ban. A statisztika tehát nem áll a Middletonz oldalán, de ne még ne adjuk fel, hiszen ahogy az ősi kínai mondás is tartja: még bármi megtörténhet.

Pápai Joci lehet az első visszatérő magyar énekes az Eurovízión

Az idei gyenge döntős mezőnynek köszönhetően Joci egyetlen kihívójának a Middletonz tűnik, így sikere csak attól függ, hogy meg kell-e mérkőznie velük a szuperfináléban. Szuperfinálés részvétele pedig borítékolható: úgy nyerte meg saját válogatóját és elődöntőjét, hogy utóbbiban Vincze Lilla máris 10 ponttal értékelte, s a nézőktől is 9 pontot kapott csakúgy, mint a Middletonz. Dala egyáltalán nem erős, hanem az idei mezőny túl gyenge.

Két szcenáriót kell felállítanunk: mivel a közönségfavoritok kiejtésével minden évben számolni kell, egy olyan szuperfináléra is fel kell készülnünk, amelyben nem lesz benne a Middletonz. Ha nélkülük marad versenyben a legjobb négy, akkor ők az Acoustic Planet, Szekér Gergő, Pápai Joci és Vavra Bence lehetnek. Viszont ha berakják Andrisékat a legjobb négy közé, akkor valószínűleg Szekér Gergő helyére kerülnek. Oláh Gergőt nem látom a szuperfináléban, hiszen potyautasként, Petruska kizárásával jutott be a döntőbe. A Fatal Error ezen a ponton már nem nevező: ha 2018-ban nem szavaztak bizalmat Horváth Tamásnak, aki az egy évvel korábbi Pápai Joci előadásához hasonló atmoszférát teremtett a "Meggyfa" című dalával, akkor az AWS után a Fatal Errort is önismétlőnek tarthatják. Nagy Bogi nem esélytelen a szuperfinálés szereplésre, de csak azért jutna tovább, mert Caramel jegyezte a dalát, akihez lojális akar maradni a stáb. [konspirációs elméletek vége]