Korrekt popdalok és egy sobralista alkotás a középmezőnyömben

Újabb év, újabb toplista. Összeállítottam a Top 43-as listavideómat a 2018-as Eurovízió dalaiból és minden héten részletesen kifejtem, hogy mit gondolok valójában róluk. Beszólok, leszólok, kritizálok, csak a szokásos. Íme az újabb hetes.

21. Csehország - Mikolas Josef "Lie To Me"

Elvileg nagyok a győzelmi esélyei, de a rajongói listákon összesítve inkább csak a 8-10. hely között ugrál. Nálam a szaxofon menti meg, az a rész nagyon fülbemászó és emlékezetessé teszi a dalt. Mégis csak középmezőny, mert a Justin Bieber-féle tinifiú poppal sohasem fogok megbarátkozni.

20. Belgium - Sennek "A Matter Of Time"

Sok érzelmet vált ki belőlem ez a dal. Olykor rohadt jól esik hallgatni, mert minőségi és Eurovíziós kontextusban értelmezve újszerű, máskor pedig csak émelygek tőle és egy irritálóan vékony hangú csaj nyekergős szenvedéseként értelmezem. Szóval nem tudok dűlőre jutni felette, azért is kapta tőlem a 20. helyet, innen pedig akár tíz helyet is ugorhat előrébb vagy hátrébb, az élő előadástól függően.

19. Ausztrália - Jessica Mauboy "We Got Love"

Az ausztrálok 2017 óta bizonyítják, hogy nem kell tőlük csak azért sokat várni, mert ausztrálok. A "We Got Love" egy teljesen korrekt popdal, semmi mélység és magasság nincs benne, könnyen belemászik a füledbe és azon kapod magad, hogy már dúdolod is.

18. Szlovénia - Lea Sirk "Hvala, ne"

Nincsenek illúzióim, Szlovénia nem fog továbbjutni ezzel a dallal, pedig eléggé innovatív a maga módján. A benne lévő refrénhez hasonlót talán még nem is hallhattunk a versenyen, de Leának nincs elég karizmája a dalhoz, olyan, mintha az nem is az övé lenne. S habár abszolút nem vagyok az anyanyelvek ellen, ezt a dalt szlovénül előadni például teljesen felesleges, mert csak még inkább rontja a továbbjutási esélyeit.

17. Egyesült Királyság - Surie "Storm"

A dalszöveg bűnrossz, de maga a dal ugyanaz a korrekt popdal, mint az ausztráloké. Amolyan filler szám, töltelékként elmegy, eldúdolgat rá az ember, de nem küld voksokat.

16. Szerbia - Sanja Ilic & Balkanika "Nova deca"

Túl hosszú az intró, konkrétan egy perc a háromból. Ha azt megkurtítanák és a dal többi eleme kapna nagyobb szerepet, biztosan előrébb szerepelne a listámon. Nagyon tetszik Sanja hangja és a zenei alap. Nyugodt, mégis erőteljes. Előadni viszont nagyon nehéz, amit a nemzeti döntős produkciójuk is szemléltet, így félek, hogy nem jutnak tovább.

15. Portugália - Claudia Pascoal "O jardim"

Ezzel a dallal Portugália igyekszik követni a sobralista vonalat, azt az érzelmes, minimális hangszerelésű, lágy hangzású, mégis erős történettel bíró szerzői kezdeményezést, amit Salvador Sobral a versenyre vitt. És ez most nálam működik. Az "O jardim" egy szép és őszinte dal, bár Isaura színpadi jelenléte teljesen felesleges hozzá.

A következő hetessel hamarosan jelentkezem.