A Dal 2018 - Az első válogatónál a többi már csak jobb lehet

Living Room "Kirakat élet" - Pál Benjámin nem előadó. Tök jó számokat hoz - a tavalyi is a kedvenceim között volt -, aztán élőben úgy adja elő őket, mintha felvételizne egy zenekiskolába. A dalai fokozatosan pörögnek fel, ő meg csak áll egy helyben, hol szarrá izzadva magát az izgalomtól, hol pedig a dalhossz 80%-ban becsukott szemmel végig egy helyben állva. Nem érzem a lelket az előadásában, csak a fegyelmet és a törekvést, hogy minden hang úgy csússzon ki, ahogy a stúdióverzión. Ez meg ugye nem elég egy szórakoztatónak szánt, főműsoridős showműsorban.

Vastag Tamás "Ne hagyj reményt" - Na, csak nem úsztuk meg az Ákos-wannabe Vastag Tamás nélkül ezt az évet sem, de legalább sikerült kiválasztania a legkevésbé irritálóbb dalt a repertoárjából. Előadnia viszont neki sem sikerült, nulla érzelem, nulla kisugárzás, és könyörgöm, felejtsük már el a balett-háttértáncosokat, annyira 2012...

Noémó "Levegőt" - Szegény kis Bülsbüls de vérszegény volt, istenem. Nagyon kedves csajnak tűnik, de miért válogatnak be olyan dalokat, amiket még bölcsészpopnak is sértés lenne nevezni.

Leander Kills "Nem szól a harang" - Izzadtságszagú dalszöveg, kirakat férfiasság, álkeménykedés. Leandert bántja, hogy rengeteg barátja van külföldön, mert szerinte "igenis nagyon jó dolog itthon élni, itthon is mindent el lehet érni, mindent meg lehet csinálni", ez ihlette a dalt. Nos, nekem ezzel máris a toplista végére csúszott ez a szám... oh wait, már eleve ott is volt. Leander, neked ugyanúgy jött be az élet Magyarországon, ahogyan általában azoknak, akiknek szintén bejön: kevés tehetséggel, sok szerencsével.

Süle Zsolt "Zöld a május" - Hát, most mit mondjak. 26 éves fiatal srác vagyok, ez sem az én generációm, sem az én zenei ízlésem. Viszont nagyanyám a vidéki kultúrházban imádná.

Knoll Gabi "Nobody To Die For" - Miért a kilencvenes évekbeli, falusi diszkóluvnya smink? Miért az olcsó diszkógömb stockvideó? Miért az olcsó flare-animáció? Knoll Gabinak megint sikerült elcsesznie egy tök jó számot.

Fourtissimo "Kisnyuszi a kalapban" - Komolyan, ez volt az este legértékelhetőbb előadása és dala. És akkor tudod, hogy a mezőny nagyon gyenge, ha egy swing-szám a legjobb. A színpadi produkcióban volt ötlet, munka, de túl tehetségesek voltak, nem juthattak tovább közönségszavazással sem.

Ceasefire X "Satellites" - A balett táncosok visszatértek, ez valami ultraszánalom már. Csak ezért ki kéne ejteni az adott énekest. Egyébként Ceasefire X előadása tökéletesen megmutatja, hogy miért nem hallunk soha A Dalban fellépők 90%-ról. Ezek csak énekesek, nem egyéniségek, akikre érdemes odafigyelni, akik inspirálhatnának tömegeket. Nincs karizmájuk, nincs igazi jelenlétük, semmi mélység és magasság nincs bennük. Unalmas emberek, akik tudnak énekelni, azaz sem A Dalba, sem az Eurovízióra nem valók.

Király Viktor "Budapest Girl" - Te jó ég. Már megint jönnek a Királyok és igyekeznek elhozni Amerikát, de hát csak belebuknak újra. A Budapest Girl a leggenerikusabb, legsablonosabb, legagyonjátszottabb típusú zene, amivel már így is tele a rádió. Mila Kunis? BP smile? Really? Ez Viktor A Dalban valaha látott leggyengébb próbálkozása, de persze benne lesz a legjobb döntős négyesben, s talán még meg is nyeri az egészet.

Patikadomb "Jó szelet" - Lehetne azt, hogy nem adunk minden kis gazdag gyerek kezébe mikrofont, csak mert apu ki tudja fizetni a lemezkiadót?

Továbbjutott a Leander Kills (44 pont), Süle Zsolt (44 pont), Király Viktor (43 pont), Ceasefire X (41 pont), Knoll Gabi (40 pont) és Vastag Tamás (36 pont), akit a közönség szavazott a középdöntőbe.