Felléptek az Eurovíziós versenytársak Salvador Sobral ellen

Miután Salvador Sobral a győzelme után úgy beszélt a mai popzenéről, mint értéktelen "gyors éttermi" zenéről, a saját dalát ugyanakkor "valódi" zeneként méltatta, nemcsak a rajongók rohantak neki teljesen jogosan, hanem több Eurovíziós versenytársa is.

Robin Bengsston az Instára vitte az ügyet.

Mint írja, nagyon kedveli Sobral zenéjét, de a beszédét egy Eurovíziós győzteshez mérten méltatlannak találta. "A megfelelő helyen és időben a >>gyors éttermi<< popzene a legjobb dolog tud lenni a világon, csakúgy, mint egy olyan gyönyörű dal, mint a tiéd. Mindenkinek van helye."

A bejegyzést lájkolta az idei norvég induló, Aleksander Walmann, az ausztrál Isaiah és az izraeli Imri is. Akik Salvador mellett állnak, azok gyerekes kirohanásként magyarázzák az énekesek reakcióit, holott sokunk véleménye ugyanez, miért ne mondhatnák el ők is. Nem arról van szó, hogy irigyek vagy keserűek lennének. Ha Salvador nem vette volna elő az underground előadókra jellemző, mainstream előadók iránt érzett megvetését egy csipetnyi bölcsész sznobizmussal, akkor mindenki polkorrekt maradt volna és csak elismerően nyilatkozott volna róla, ahogyan minden Eurovíziós győztesről szoktak. Ha Salvador túl jónak tartotta magát az Eurovízió zenei mocsarába, akkor egyáltalán miért vett benne részt?

A románok indulója, Alex Florea is nekiment Salvadornak, bár ő már magát a győzelem tényét is kifogásolja, nem lehet túl összetett személyiség, egyem meg. Egy román lapnak adott interjújában fakadt ki, amiért Salvador szívbetegségéből marketingfogást csináltak. "Marketinget használtak a győzelem érdekében, ahogyan a tehetségkutatókban is szokás. [Salvador] története működött és az emberek bekajálták, de szerintem Salvadornak nem szív-, hanem fejproblémái vannak. Mindenki azt hitte, hogy Olaszország nyer, de Kijevben nagyon érdeklődtek Salvador iránt, mert rejtélyes volt, nem adott interjúkat, nem fotózkodott és nem jött el a próbákra sem. A bolgár induló is felhasználhatta volna, hogy nem lát jól, de nem tette. Úgy éreztem, hogy a portugál szerepet játszott. Láttam számtalan alkalommal és nem úgy tűnt, mintha bármi baja lenne. Másrészt a dala kitűnő és már régen nem írtak hasonlót, de mérges vagyok az olcsó színjáték miatt, ezért is vagyok cinikus. Sok embernek van problémája, de nem használják fel őket a győzelem érdekében. Ha nyerni akarsz, használd a hangod, az előadásod, amiért profi vagy. Az győzelem! Nekem is voltak gondjaim, amikor tehetségkutatókban szerepeltem, de sohasem vetettem be őket olcsó taktikaként, csak hogy nyerhessek."