Pápai Joci továbbjutott, a második elődöntő legjobbja volt

Tényleg mindenféle elfogultság nélkül mondom, hogy a mi egy szem Jocink messze lekörözte a mezőnyt tegnap este és az övé volt a legerősebb előadás. Egyáltalán nem túlzás feltételezni, hogy valószínűleg egy top 3-as pozícióból juthatott tovább. A fellépőruhák nem változtak és a koreográfia is ugyanaz volt, amit A Dalban láttunk, de feldobták a kameramozgások (amik idén ugyanolyan bénák, mint 2015-ben, de legalább mi most nem szívtunk velük). A Jocit kísérő látványvilág és színpadkép szépen átadta a dal hangulatát: végre különböző színárnyalatokban úszott az aréna és ez már csak azért is kiemelendő dolog, mert általában egyetlen, max két színt szeretnek tónusok nélkül ráhányni a színpadra, amik teljesen elnyelik azt. Az ezüst és arany csillámporból összeállított magyarnépmesék-galambok és népies motívumok tökéletesen passzoltak a színpadképhez, ahogyan az is jó ötlet volt, hogy a hegedűst kirakták a kis szigetre, így még több különböző kamerakép és -mozgás lehetőségét teremtették meg.

A tegnap este után bátran várhatunk egy döntős top 10-es helyezést. Már csak azért is, mert megint kiestek hatalmas közönségfavoritok.

Kiesett Észtország, ami legalább akkora sokk lehetett Eurovíziós körökben, mint kedden Lettország vagy Finnország lebőgése. Nekem nem. Már a nemzeti döntőjükön is egy olcsó Modern Talking-szellemidézésnek tartottam, amit Koit Toome bájgúnárkodása és Laura (igazán emlékezetes művésznév) üressége csak még cikibbé tett. Azok a kameraképek Koitról, te jó ég. A faszi akkora pózer, hogy mellette még Slavko is egy visszafogott jámbor léleknek tűnik.

Macedónia rohadt nagy favoritom volt a verseny előtt, de tudtam, hogy így fogják elcseszni: Jana Burceska igencsak szó szerint vette a dalát (aminek címe "Dance Alone") és egyedül táncolt egy olyan fellépőruhában, amit a vidéki piacokon próbálnak rásózni a fiatal lányokra, hogy abban menjenek a skopjei dixóba, mer' abban figyelnek majd fel rájuk a Balkán kaszanovái. A színpadot nem tudta betölteni, a látványvilág semmilyen volt, pedig a videoklip az egyik legjobb idén, annak a hangulatát kellett volna megidézni valahogy. Nem jutott döntőbe, de legalább eljegyezték, szóval csak az egyik szeme sírhatott. Ha meg gazdag a pasi, akkor egy sem.

Szerbia, San Marino, Írország, Málta, Svájc és Litvánia estek még ki, de annyira felejthetőek és semmilyenek voltak, hogy csak lehúzták volna a szombati döntő így is kopott zenei értékét. De erről a lehúzásról egyébként is gondoskodik majd Horvátország, Jacques Houdek továbbjutása a hét eddigi legnagyobb WTF-je. Axel Hirsoux 2.0 az előadását egyből úgy kezdte, mintha időjárást jelentene: Zágráb környékén a hét elején megnövekszik a felhőzet és elszórtan záporok, zivatarok várhatók, de péntekre elvonul a hidegfront és kisüt a nap. És ezután kezdődött a skizo-musical, egy kettős személyiségzavarban agonizáló operaénekes küzdelme. Ez tipikus Eurovíziós giccs volt, így tovább is jutott.

Ausztria tökéletesen jellegtelen holdmászása, Románia jódlizása, Hollandia jócsajai, Dánia semmitmondó nagyíve, Fehérororszország nemzeties büszkesége, Bulgária tinipopja, Izrael hónaljkutyás táncosa és a kedvencem, Norvégia jutott tovább a döntőbe, de róluk bővebben majd a döntő után.

Eurovíziós Dalverseny 2017 Kijev - A döntő szombaton 21:00-kor a eurovision.tv-n (vagy bármelyik más tévécsatornán, csak a Dunán ne, mert Rátonyi Kriszta és Freddie zárt szájú tartalmatlan kommentárja egyszerre szakmaiatlan, irritáló és érdektelen, utóbbi szerencsétlen még azt sem tudta, ki az a Verka Serduchka)

Hajrá, Magyarország!

UPDATE (17.05.14): A szavazáson jól tippeltetek, 54,2% szerint a top 3-ból jutott tovább Joci a döntőbe és így is volt, 3. lett.